Home Publications
PDF Print E-mail

Relevant Publications

• DUQUE, J. L.; MATOS, P. F.; CIFERRI, C. D. A.; PARDO, T. A. S.; CIFERRI, R. R. Um Processo Baseado em Parágrafos para a Extração de Tratamentos em Artigos Científicos do Domínio Biomédico. In: SYMPOSIUM IN INFORMATION AND HUMAN LANGUAGE TECHNOLOGY (STIL), 8th, 2011, Cuiabá, Mato Grosso. Proceedings... Symposium in Information and Human Language Technology, 2011. p. 1-10.

• MATOS, P. F.; LOMBARDI, L. O.; PARDO, T. A. S; CIFERRI, C. D. A. ; VIEIRA, M.T.P. ; CIFERRI, R. R. An environment for data analysis in biomedical domain: information extraction for decision support systems. In: INTERNATIONAL CONFERENCE ON INDUSTRIAL, ENGINEERING & OTHER APPLICATIONS OF APPLIED INTELLIGENT SYSTEMS (IEA-AIE), 23th, 2010, Proceedings... Springer, 2010. p.1-10.

• MATOS, P. F.; CIFERRI, R. R.; PARDO, T. A. S. Metodologia de pré-processamento textual para extração de informação em artigos científicos do domínio biomédico. In: WORKSHOP DE TESES E DISSERTAÇÕES EM BANCOS DE DADOS, VIII, 2009, Fortaleza, Ceará. Anais... Simpósio Brasileiro de Banco de Dados, 2009. p. 7-12.

• MATOS, P. F.; LOMBARDI, L. O.; CIFERRI, R. R.; PARDO, T. A. S.; CIFERRI, C. D. A.; VIEIRA, M. T. P. Relatório Técnico "Conceitos sobre Aprendizado de Máquina". São Carlos: Universidade Federal de São Carlos, 2009, p. 23.

• MATOS, P. F.; LOMBARDI, L. O.; CIFERRI, R. R.; PARDO, T. A. S.; CIFERRI, C. D. A.; VIEIRA, M. T. P. Relatório Técnico "Métricas de Avaliação". São Carlos: Universidade Federal de São Carlos, 2009, p. 15.

• PINTO, A. C. S.; MATOS, P. F.; PERLIN, C. B.; ANDRADE, C. G.; CAROSIA, A. E. O.; LOMBARDI, L. O.; CIFERRI, R. R.; PARDO, T. A. S.; CIFERRI, C. D. A.; VIEIRA, M. T. P. Technical Report "Sickle Cell Anemia". São Carlos: Federal University of São Carlos, 2009, p. 16.